
O co chodzi z filtrami Google?
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania zasad opracowanych przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony stosujesz się do wszystkich wytycznych, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają wytyczne Google mogą być nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są zazwyczaj na miesiąc, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.