
Raporty danych pozafinansowych są coraz chętniej tworzone przez różne przedsiębiorstwa. Na ich opracowanie najczęściej stawiają wiodące marki – państwowe kompanie lub światowe holdingi, lecz docenia się je też w trochę mniejszych spółkach. Najpopularniejszym rodzajem raportu danych pozafinansowych jest CSR, czyli raport odpowiedzialności społecznej. Z informacji, jakie w nim znajdziemy możemy wyczytać przykładowo jak rozkładają się proporcje płci w zarządzie, jak ważna jest dla firmy ekologia oraz w które akcje charytatywne się angażuje. Dlaczego jednak warto przygotować raport danych pozafinansowych? O jakich rzeczach nie zapominać przy jego publikacji, by dał oczekiwane rezultaty?
Zyski z przygotowania raportu danych pozafinansowych
Na raport danych pozafinansowych warto postawić przede wszystkim ze względu na wizerunek firmy. Publikując raport CSR kreujemy wizerunek firmy odpowiedzialnej, a to rzutuje zarówno na wzrost liczby kontrahentów, jak i brak problemów z przyznaniem późniejszych pożyczek. Raport danych pozafinansowych poza tym pozwala na stworzenie związków z lokalnymi społecznościami i władzami, co będzie bardzo ważne dla wszystkich przedsiębiorstw – tak lokalnych przedsiębiorstw, jak i ogólnoświatowych korporacji.
Wydanie raportu danych pozafinansowych
Stworzenie raportu danych pozafinansowych da oczekiwane efekty jedynie wówczas, kiedy jego dane opublikujemy w atrakcyjnej dla odbiorców formie. Z tego względu po opracowaniu danych, warto powierzyć złożenie raportu sprawdzonej firmie graficznej. Tym sposobem ewentualni klienci łatwo wyszukają wszystkie dane, co w ogromnej mierze wpływa na ich zdanie o marce. Nie zapominajmy również, iż raport danych pozafinansowych będzie elementem strategii kształtowania image’u marki – powinien więc być podobny do publikowanych przez nią pozycji promocyjnych.
Nasza lokalizacja:
Pracownia Register
ul. Murarska 3c lok. 8
31-311 Kraków
Tel.: +48 12 265 85 50
Mob.: +48 503 342 656
E-mail:
[email protected]