
Przedsiębiorstwa i administratorzy stron internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie polecamy, to próbowanie starań samodzielnie. Nie mając rozeznania w zakresie SEO i nie monitorując codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kodowania, grafiki, kampanii Google Ads i content marketingu, które służą rzeczową pomocą w tych obszarach.
Agencja SEO – przejrzystość jej prac to istotny aspekt
Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Czym kierować się w trakcie szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych marketingowych czy kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona dużym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy powinno się przeanalizować studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, ale również dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.
Druga zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych przedtem pracach SEO i o ważnych dla klienta usługach bądź artykułach, które zamierza wypromować.
Jaki system rozliczeń z firmą SEO wybrać?
Nieufnie należy potraktować agencje SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu płatność odbywa się wówczas, gdy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 lub Top10). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt łamiąc standardy ustalone przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z agencją SEO, to rzadko bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne są wyższe nakłady finansowe, by przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]