
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo ogromu działań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.
Jak działa filtr Google
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może mocno uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.