
Potrzebujesz sprawdzić, jak zamówić audyt sklepu? Na co czekasz? Koniecznie odwiedź seo4.net.
Pojęcie audytu – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem rozmaitych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także analizę możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, szybkość ładowania się strony, strukturę nagłówków, kod strony i wiele innych aspektów. Poza samym wykazaniem nieprawidłowości i błędów, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się też wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO bada witrynę internetową pod względem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, dostępności, a także prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by wykazała ona wszystkie błędy na stronie i – co istotne – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.
Darmowy audyt SEO nie odkryje wszystkich nieprawidłowości na stronie
W internecie znajduje się mnóstwo narzędzi i stron, przy użyciu których można natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Całkiem sporo. Okrojone dema bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, nie są nieomylne. Jeżeli już przyuważą pewne błędy na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Wiele problemów (m.in. w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się zwykle od tygodnia do mniej więcej miesiąca. Okres na dostarczenie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych błędów kryjących się na stronie. Jeśli strona została postawiona na platformie typu Magento czy Shoper bądź na darmowym szablonie, to problemów do naprawienia może być dużo. Gdy witryna powoli się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.
Jakie błędy wykrywa SEO audyt?
Dobrze przeprowadzony audyt SEO może obnażyć wiele wad witryny, między innymi:
- wolne ładowanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]