
Jeśli interesuje Cię aktualna oferta private blog network, zajrzyj na https://pbnmarket.pl.
By klient spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla klienta informacje. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – pomocne jako część wieloaspektowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który dba o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są przeważnie używane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co wypada silnie zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie trzeba przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Jak zastosować PBN? Polecamy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP
PBNy bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie dodane są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i adres e-mail bądź telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym albo artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Inna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, użyteczne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z medycyną, aktualnymi informacjami, prawem i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO