
Jeden obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to słynne chińskie porzekadło. Znajduje ono potwierdzenie również w marketingu, który od lat korzysta ze skuteczności wizualnych środków przekazu. Zaczynano od fotografii, jednak razem z rozwojem techniki i popularyzacją kinematografii, a potem telewizji oraz internetu, z czasem zastąpiły je filmy. Obecnie filmy są jednym z filarów dużych i małych kampanii – bez względu na to, czy idzie o budowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też promocję konkretnego produktu. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych umożliwia głównie różnorodność ich odmian, pośród których łatwo można znaleźć tę, która do danej taktyki reklamowej będzie pasować najlepiej.
Produkcja filmów – jak firmy i instytucje publiczne korzystają z nich do promocji?
Spoty reklamowe są najpopularniejszym typem produkcji filmowych, przydatnym w trakcie promocji marki. Świetnie znamy je z TV, ale ostatnio równie ważnym sposobem ich prezentowania stał się także internet – często natrafiamy na nie na portalach informacyjnych albo YouTube, na dodatek powszechną praktyką jest emitowanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Wypada powiedzieć kilka słów także o firmach korporacyjnych, które są ważną częścią strategii budowania pożądanego wizerunku marki w oczach potencjalnych pracowników i konsumentów. Ważnym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – m.in. te zajmujące się promowaniem organizacji charytatywnych, fundacji czy miast lub regionów. To środek przydający się doskonale do zaprezentowania piękna konkretnego miejsca, zaawansowania wszelakiego typu inwestycji (na przykład budowy biurowców czy autostrad) lub szczegółów działaniach charytatywnych. Analogiczną kategorią są filmy eventowe, będące formą reportażu z rozmaitych wydarzeń.
Produkcję filmów promocyjnych powierz doświadczonej ekipie
Żeby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła przewidywane efekty, muszą one wyróżniać się wysoką jakością. Tym samym produkcję filmów powinno się powierzyć sprawdzonej, kompetentnej firmie. O poziomie usług oferowanych przez wybrane studio wiele powie nam jego portfolio. Równie ważne jest również to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Idzie m.in. o drony pozwalające na sfilmowanie atrakcyjnych ujęć z lotu ptaka, właściwie obligatoryjnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.