
Spoty reklamowe to zazwyczaj krótkie produkcje filmowe, których nadrzędnym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być emitowane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W dobie łatwego dostępu do internetu trafionym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku albo przed klipami na YouTube. Dużo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe najczęściej nie przekraczają trzydziestu sekund i podają treści w bardzo skondensowanej formie, dlatego przy ich produkcji ważne jest pomysłowe, niestereotypowe podejście do przedstawianego tematu. Ze względu na to, iż bloki reklamowe w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich kreatorzy prześcigają się w pomysłach, jak zdobyć uwagę widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa również właściwie dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (kamery tradycyjne i sportowe, lustrzanki cyfrowe, drony, stabilizatory obrazu), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, montażu czy dźwięku. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych angażują także doświadczonych aktorów i lektorów. Bazą dobrego filmu reklamowego jest natomiast interesujący scenariusz, który przykuwa uwagę odbiorców, zaskakuje ich pomysłowością, a nieraz nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.